Підприємство не веде господарської діяльності

Контактний телефон

+380 (44) 287-36-07
+380 (44) 287-47-52
+380 (50) 462-84-85
+380 (67) 467-25-24

Адреса

03150, м. Київ вул. Анрі Барбюса, 5-А

Підприємство не веде господарської діяльності

В підприємницькій діяльності бувають випадки коли на підприємстві тимчасово не здійснюється ніяких господарських операцій. Чи потрібно в такому випадку подавати звітність?

1. Нове підприємство, яке щойно зареєструвалося і не проводить господарської діяльності: немає найманих працівників, крім керівника, до обов’язків якого входять лише складання і подання звітності підприємства до контролюючих органів.Retour ligne automatique
2. Підприємство вирішило свою діяльність повністю згорнути, але рішення про ліквідацію наразі не прийняло.

В першому та в другому випадках більша частина звітності міститиме нульові або постійні показники, що не змінюються від періоду до періоду. Ці дії потребують небагато часу і зусиль, постає запитання: як уникнути витрат на оплату праці найманого керівника за виконання цих нескладних обов’язків?Retour ligne automatique
Нарахування і виплата зарплати незалежно від суми потребує докласти зусиль щодо складання звітності. Крім того, потрібно регулярно сплачувати до бюджету ПДФО та ЄСВ, нараховуючи (виплачуючи) зарплату керівникові, а це теж потребує певних зусиль, а також коштів, якими потрібно регулярно забезпечувати такі платежі. З цією метою може знадобитися поточний рахунок у банку, що знову ж таки тягне за собою додаткові витрати на його обслуговування.

Чи можна не нараховувати зарплату такому керівникові у подібних обставинах? Відповідь на це запитання є однозначною: ні, не можна. По-перше, керівник є найманим працівником, до обов’язків якого входять складання і подання звітності, а також решта трудових функцій, пов’язаних з управлінням підприємством. По-друге, за виконання трудових функцій найманий працівник повинен отримувати винагороду, право на яку закріплене статтею 43 Конституції і захищається нормами ст. 21 КЗпП, глави VII КЗпП і Закону про оплату праці.Retour ligne automatique
Законодавством України не передбачене припинення виплати зарплати найнятим за трудовим договором керівникам підприємств, діяльність яких не провадиться. Якщо через відсутність діяльності на підприємстві у керівника немає відповідного обсягу роботи, слід розглянути питання про звільнення такого керівника і ліквідацію підприємства. Але якщо керівник все ще виконує будь-які трудові функції з управління підприємством (у т. ч. складає і подає звітність), йому потрібно нараховувати і виплачувати зарплату. Якщо нараховану зарплату не виплачувати, це може кваліфікуватися як злочин, передбачений ст. 175 Кримінального кодексу. Крім того, за наявністю заборгованості із зарплати пильно стежать фахівці ПФУ, які одержують цю інформацію зі звітності страхувальників (про цю звітність — далі у статті). Навіть якщо зарплату не виплачують, цей факт все одно не позбавляє працедавця необхідності сплатити ЄСВ і ПДФО у встановлені терміни. Оскільки для таких платежів у будь-якому разі слід створювати джерело коштів, логічно заразом створити таке джерело і для виплати зарплати керівникові.

Як правило, підприємства, що не здійснюють госпдіяльності, належать до малих підприємств і складають фінзвітність згідно з П(С)БО 25. Фінзвітність подається до органів державної статистики щокварталу згідно з ч. 1 ст. 14 Закону про бухоблік, оскільки згідно з ч. 1 ст. 13 цього самого закону звітним періодом є рік, а проміжна фінзвітність складається щокварталу наростаючим підсумком з початку року. Незважаючи на те що підприємство не провадить діяльності, його фінзвітність завжди міститиме інформацію про статутний капітал, активи, джерелом яких міг бути статутний капітал, про розрахунки із зарплати з найманим керівником і за платежами до бюджету і до ПФУ, а також про витрати на виплату зарплати і надходження коштів для здійснення таких витрат.Retour ligne automatique
Оскільки, як ми вже з’ясували, жодне підприємство не може обійтися без найманого керівника, воно мусить нараховувати і виплачувати керівникові зарплату. У зв’язку з цим має подаватисязвітність до Пенсійного фонду за формою додатка 4 до Порядку формування і подання страхувальниками звіту про суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого постановою правління ПФУ від 08.12.2010 р. №22-2. Цей звіт подається не пізніше 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного місяця.Retour ligne automatique
До органу ДПI за місцем реєстрації підприємства щокварталу подається податковий розрахунок за формою №1ДФ, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. №1020. Розрахунок за ф. №1ДФ подається протягом 40 календарних днів, наступних за останнім днем звітного (податкового) кварталу (пп. 46.18.2 ПКУ).

Посаду директора скоротити не можна. Згідно з пп. 48.5.1 ПКУ, податкову декларацію можуть підписувати або керівник платника податків, або уповноважена особа. Проте, враховуючи п. 48.3 ПКУ, слід пам’ятати, що така особа теж має бути посадовою особою платника податків, а отже, засновник не може вважатися уповноваженою особою з метою пп. 48.5.1 ПКУ. Це може бути, наприклад, заступник керівника, який може працювати лише на умовах трудового договору. Засновник не може підписувати податкову декларацію, якщо він не є посадовою особою підприємства. Тому, знову ж таки, на будь-якому підприємстві повинен працювати найманий керівник на умовах трудового договору.

Наші переваги

Економимо ваш час

Виїзд юриста, дотримання термінів

Контролюємо якість

Жорсткі корпоративні стандарти

Цінуємо репутацію

30% клієнтів з нами більше 10 років

Використовуємо ділові зв’язки

Партнери, державні органи

Новини

Відсутність трудової - це не втрачений робочий стаж

26/07/2017

Зг. закону України «Про пенсійне забезпечення» головним підтвердженням стажу вважається наявність трудової...

Збільшення розміру аліментів

07/07/2017

08 липня 2017р. набуде чинності закон, яким збільшено мінімальний розмір аліментів на дитину. Ці...

0